piątek, 11 marca 2016

PORTRET - MARCIN

Od jakiegoś czasu korciło mnie, by narysować portret długopisem. Ten miał być swoistym eksperymentem, nie starałam się jakoś bardzo, no może w przypadku twarzy (co i tak nie wyszło po mojej myśli, niechciane linie mocno zmieniły wyraz twarzy mojego modela). Długopis to nie to samo co ołówek, ciężej zapanować nad jego naciskiem, tak aby uzyskać odpowiedni odcień. Nie można go wymazać więc ruchy muszą być precyzyjne. W przypadku długopisu inaczej jest z tworzeniem cieni, bo nie potrzebuję do nich kilku długopisów a jeden, przyciskając go mocniej lub delikatnie. Długopisem nie można pisać bokiem "rysika", dlatego widoczne są pojedyncze linie zawsze, a tworzenie mocno zaciemnionych miejsc jest bardzo długotrwałe. (Jak widać po tej pracy, nie miałam do tego cierpliwości). Mimo wszystko ogólny efekt bardzo mi się spodobał i zamierzam przystać przy tej technice.

Format: A4
Czas pracy: ok 1,5 h








Jak Ci się podoba?
Przypomina trochę bazgrolenie w zeszycie szkolnym. No, czasami nuda jest konikiem, który napędza do działania.

4 komentarze:

  1. jak na poltorej godziny to wyszlo ci naprawde fajnie :) moje "dlugopisowe" rysunki powstaja tylko na wykladach :D ale wiem jakie to trudne zadanie. super ze probujesz nowych technik, to naprawde bardzo rozwija :) ja tez uwielbiam szukac i probowac nowosci :)
    wpadnij do mnie: http://claudia665.blogspot.com
    moze ci sie spodoba :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moje zazwyczaj też na wykładach, na jedynym z nich miałam jedno takie właśnie olśnienie, aby zrobić portret. Twoje długopisowe rysunki też muszą być super, tym bardziej jeśli masz taki talent.
      Twój blog naprawdę mi się spodobał. Nie zmieniaj go na fotografię! Zostaw.
      O fotografii możesz założyć nowego bloga, równie świetnego.

      Usuń
  2. Ładny:) Fajnie że na okrągło próbujesz nowych technik i eksperymentujesz.Trzymaj tak dalej!

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że mnie odwiedziłeś :)
Mam nadzieję, że pozostawisz swoją wizytówkę - z chęcią przeglądam wszystkie blogi, jeśli tylko pozwala mi na to czas.

Wszelkie obraźliwe, wulgarne komentarze i zawierające masowy spam będą usuwane.
"Dar mowy dany jest każdemu, nielicznym Duch Mądrości"


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...