czwartek, 2 czerwca 2016

21 # Portret Jacka Wysockiego





Hej wszystkim! 


Na pewno zainteresowani zauważyli, że w zakładce "Niebawem" zaszła zmiana i pojawiło się nowe zlecenie i to w dodatku na pierwszym miejscu. A Ci co czekają i regularnie zaglądają, pewnie mieli wtedy podobne miny do tego kota:




Niestety a może i stety nie da rady przewidzieć, kiedy nadarzy mi się okazja do zarobku. Z tym portretem musiałam wyrobić się w niecałe 4 dni. Pani zażyczyła sobie format A3 wiec pracy jeszcze więcej. Co bardzo mnie ucieszyło, że będzie to prezent dla kogoś znanego. 

Raczej Ci co z aikido nie mają nic wspólnego nie będą wiedzieli kim jest Jacek Wysocki. Ja także nie miałam zielonego pojęcia. Jacek Wysocki jest polskim mistrzem aikido, posiadacz 8 dan (w sensie poziom) - najwyższy w Polsce. Wystąpił także  w filmie "Wiedźmin" i układał do niego choreografię walk. (MASAKRA!)

Zlecenie otrzymałam od mojej wychowawczyni. Nie sądziłam, że ma takie wtyki ;D
Rysunek postanowiłam dodać już dzisiaj, bo wątpię, że do 4 czerwca Wysocki tu wpadnie i będzie po niespodziance. O ile w ogóle wpadnie (ha ha!)
Siedziałam całe trzy dni aby dopracować portret w najmniejszych szczegółach. Jeszcze nigdy w życiu nie naliczyłam się tylu proporcji co wtedy. 
Rysunek ma format 34 X 29, czyli nie jest w formacie A3, a to ze względu na wymiary zdjęcia, które otrzymałam. Wszystko miało być identycznie więc przy zachowaniu odpowiednich proporcji to był maksymalny rozmiar.


Obraz na ścianie przedstawia Morihei Ueshibe - twórcę aikido.
Po lewej Jacek Wysocki a po prawej Giampietro Savegnago (już nie żyje) - Ostatnie lata życia chodził za pomocą protezy. Po wypadku motocyklowym stracił nogę, ale wszystko robił tak jakby był całkowicie sprawny. Podobno zdarzało mu się ćwiczyć bez protezy i kul.




Dodam, że najwięcej pracy zeszło mi na narysowaniu twarzy Wysockiego. Zmazywałam ją 3 razy i rysowałam od nowa. Katorga. A i tak ostatecznie wyszedł lekko odchudzony i odmłodzony. 

Trochę ze szczegółów rysunku ze zdjęciem dla porównania. Oceńcie sami:




Kawałek tła:

Podsumowując... Nie wyszło jakoś idealnie. Wiele mogłabym tam jeszcze zmienić, gdyby nie ograniczony czas i zdjęcie, które wyglądało dosłownie jak wycięte z czarno-białej gazety. 
Mimo wszystko udało się zachować podobieństwo a moja wychowawczyni była zachwycona. Czyli?

Myślę, że się udało ;)

Mam dla Was jeszcze jedno zdjęcie, drugiej wersji twarzy, którą całkowicie sknociłam. Uśmiejecie się ;D


Jak dobrze widzicie, człowiek cały czas uczy się metodą prób i błędów. To u góry co widzicie - to jeszcze nie aż taka tragedia. Pierwsza wersja była najgorsza, ale zanim pomyślałam o zrobieniu pamiątkowego zdjęcia już ją zmazałam. : <

Wciąż jeszcze przede mną wiele pracy. Ciesze się, że tylu Was już tu mam, że śledzicie mnie na bieżąco, że zostajecie. Ma to dla mnie naprawdę ogromną wartość. O wiele więcej radości daje myśl, że można zrobić coś dla kogoś, a nie tylko dla samego siebie. :)

No i jeszcze trochę z tego, co przed nami.

Wciąż jestem w trakcie rysowania tygrysa długopisem. Stoję na etapie głowy, teraz reszta zwierzaka.
Zrobiłam już szkic do kolejnego zlecenia dla AdiKat. Myślę, że tym razem będzie co chwalić ;)
No i całkiem możliwe, że stanę niebawem przed kolejnym wyzwaniem w narysowaniu karykatury, czego jeszcze w życiu nigdy nie robiłam. No... może być ciekawie :)

To moi Mili byłoby na dzisiaj wszystko.
Trzymajcie się ciepło!





26 komentarzy:

  1. Cudownie 😘
    Tylko, że...... *przy ostatnim poście nie odpowiedziałaś na mój komentarz, chociaż byłam pierwsza a z resztą ty zawsze odpowiadałaś na wszystkie komentarze, chociażby taką zwykłą buźką ":)" jak nie wiedziałaś co napisać*
    To jedyna rzecz do jakiej mogłam się przyczepić
    Ślicznie 👄 Papatki ❤

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. : ) Tak, tak, wiem. Nie miałam chwili aby je poogarniać i poodpisywać na wszystkie. Ale niedługo nadrobię.
      Nie sądziłam, że to dla Ciebie ważne. :)
      Pozdrawiam i dziękuję za odwiedziny. ;*

      Usuń
  2. Portret jest naprawdę świetny, więc nie dziwię się, że Twoja wychowawczyni była zachwycona *.*
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję i także pozdrawiam :)

      Usuń
    2. Łał... na prawdę świetnie ci wyszło ;)
      Pozdrawiam
      Kot

      Usuń
  3. Całkiem nieźle. Znaki wyszły idealnie! Pomimo ograniczonego czasu rysunek wyszedł naprawdę uper c:

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zrobić szkic do tego było wyczynem. Cieniowanie to już lepiej szło :D

      Usuń
  4. Jak widać ludzie cały czas "dają" Ci coś do roboty :D
    fajnie wyszło :)

    CHCE SIĘ ŻYĆ

    OdpowiedzUsuń
  5. No co chwile coś nowego;)
    Powodzenia dalej;)

    OdpowiedzUsuń
  6. WoW! Gratuluje kochana <3

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obserwacje i propozycje wejść w linki :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Portret, który narysowałaś, jest wspaniały. Szczególnie, że miałaś tak niewiele czasu, a rysunek jest naprawdę ogromny. Masz talent. :)
    _______________
    pisane-atramentem.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Wow! Masz mnóstwo zleceń, a także dobrych pomysłów ;) Mimo tak małej ilości czasu uważam, że spisałaś się na medal! Fajnym pomysłem jest to, że pokazałaś fragmenty rysunku, a obok te same fragmenty tyle że zdjęcia ;) Trzymam kciuki za tego tygrysa, bo bardzo jestem go ciekawa. I karykatury swoją drogą też :) Pozdrawiam!

    http://myslacinaczej29741.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  9. Zazdroszczę talentu ;)

    Zapraszam :
    unnormall.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, wpadnę do Ciebie niedługo ;)

      Usuń
  10. No, no, no. Nieźle kochana. Trzymam kciuki za dalszy rozwój rysowniczy! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki i Tobie także życzę powodzenia! ;)

      Usuń
  11. Super post ! :) :* Obserwujemy ??
    Pozdrawiam i zapraszam na:
    www.vvbre.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że mnie odwiedziłeś :)
Mam nadzieję, że pozostawisz swoją wizytówkę - z chęcią przeglądam wszystkie blogi, jeśli tylko pozwala mi na to czas.

Wszelkie obraźliwe, wulgarne komentarze i zawierające masowy spam będą usuwane.
"Dar mowy dany jest każdemu, nielicznym Duch Mądrości"


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...