środa, 20 lipca 2016

Próbne prace - akwarele

Mam nadzieję, że nie brakuje Wam wrażeń w te wakacje? ; )
Muszę przyznać, że ruszyłam pełną parą jeśli chodzi o zabawę i relaks. 
W ciągu tych paru dni spałam zaledwie kilka godzin, ale było warto. Czego się nie robi dla biwaku ;p
Zazwyczaj tak mam, że wszystko to, co robię na spontanie wychodzi lepiej niż coś, co planuję. 

Przygotowałam na dzisiaj prace, które zrobiłam już w niedzielę. Były zainspirowane filmikiem, który Wam pokazałam. Pierwsza i podstawowa wyglądała w ten sposób:

Nie wyszło jakoś tragicznie, ale też nie powalająco. Efekt zepsuły mi gwiazdy, które musiałam wykonać korektorem (nie mam białej farby). Okrąg wyszedł krzywo, ale podoba mi się ta ciemniejsza powłoka wokół mgławicy. Biały element w środku oraz spadające gwiazdy zostały poprawione kredką.


Druga - coś w podobie, jednak z innym konturem. Nie panowałam do końca nad pędzlem, wyjeżdżając poza linię. Chciałam uzyskać efekt, gdzie mgławica tworzyłaby wypukłość, a kosmos cień tak, by usta wydawały się prawdziwe. Niestety, ale zbyt duża ilość wody sprawiła, że musiałam odsączać wszystko chusteczką, dlatego tych cieni tu nie ma. W przyszłości na pewno powtórzę tę pracę, ale tym razem zrobię to jak należy :)


Z początku ta praca miała wyglądać inaczej. Malowana była na spontanie od początku, do końca. Większym pędzlem zaczęłam chlapać kartkę po kolei barwami różu, fioletu i błękitu aż w końcu miejsca bardziej nasączone wodą zaczęły się rozpływać. Wszystko potem wysuszyłam suszarką do włosów. Tak miało pozostać, jednak nie byłabym sobą, gdybym nie sprawdziła, jaki efekt uzyskam, gdy poprzykrywam losowe miejsca szklankami.
Obmalowałam wszystko inne czarną farbą (jak widać zresztą nie dokładnie - nic w tych pracach nie robiłam starannie, bo to tylko próba), która wylała się poza krawędzie szklanki i stworzyła nawet ciekawy efekt. Jedynie to "niebo" mi się nie podoba i gwiazdy wcale nie pomogły tym razem :c

Z początku byłam zwiedziona efektem, który tutaj widzicie. Wszystko takie ohydne i nijakie. Malunek rzuciłam w kąt, razem z innymi. Dzisiaj patrząc na niego, zaczynam powoli się przekonywać. Nie jest w sumie taki zły, choć jest to mazanina wszystkiego, co mogłam zrobić z akwarelami (no... pewnie nie wszystkiego xD). Niektóre białe elementy poprawiłam tu czarną kredką, ale chyba niepotrzebnie. :c
Oko, ale wstawiam tylko fragment, bo jakoś niespecjalnie pozostała część mi wyszła. Nawet jej nie skończyłam hehe.
No i jeden z tych, do którego namalowania faktycznie się przyłożyłam. Zresztą nawet mi się spodobał. Gwiazdy nie wyglądają tak źle, ani ten błysk. Tylko korektor zostawił mi plamę po prawej stronie. Te plamy na księżycu uzyskałam dzięki gąbce, którą przyciskałam do kartki jak pieczątkę. Później kropiłam pędzelkiem, by powstały tam mniejsze plamki.


22 komentarze:

  1. Te usta i to oko są najlepsze po prostu ❤❤ 💋👀

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow, napracowałaś się:) Jak na pierwszy raz to moim zdaniem super! A ten rysunek, który chciałaś wyrzucić w kąt jest wg mnie najbardziej ciekawy!
    Nie mogę się doczekać kolejnych prób:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze, to się nie napracowałam przy tym :D

      Usuń
  3. Piękne, bardzo podobają mi się techniki malarskie, ale jakoś ostatnio szkoda, że nie mam na nie czasu :(
    Pozdrawiam: amiluna-art.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi to jakoś wyszło pod wpływem impulsu, bo raczej normalnie też nie mam na to czasu :)
      Ale zawsze to jakaś odmiana.

      Usuń
  4. Mnie się najbardziej podobają prace przedstawiające księżyce, wszystkie są inne i fajnie wyglądają:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, mi chyba też. Nie ma takiego, który byłby identyczny i w tym ich urok. :)

      Usuń
  5. Czekałam na tę pracę :) Cieszę się, że już ją nam pokazałaś. Bardzo mi się podoba. Te prace mają w sobie mnóstwo uroku, tyle kolorów. Uwielbiam ♥ Trzeba ćwiczyć, uczyć się na błędach. Będzie coraz lepiej :) Najważniejsze jest to że widać na pierwszy rzut oka, że to usta :D Mnie się podoba. W tej trzeciej pracy bardzo podoba mi się tło tych okręgów. Świetnie wyszło. Kolejny nie wiem czemu, ale wygląda jakoś tak...realistycznie :D Na pewno nie jest zły i dobrze, że się przekonałaś. Czekam na całość oka! Widać, że na ostatni poświęciłaś najwięcej czasu. Fajnie Ci to wyszło. Jak na pierwszy raz poszło Ci naprawdę świetnie. Oby tak dalej! Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze nie wiem, czy skończę oko. Zepsułam je barwami, wylało mi się zbyt dużo farby. Nie wiem, czy jest sens. Ale dziękuje! :) Bardzo mnie motywujesz.

      Usuń
    2. No trudno. Mimo wszystko chciałabym zobaczyć efekt końcowy. Nie poddawaj się! :) Nawet jeśli nie wyjdzie to zawsze jakiś trening i nauka na błędach będzie zaliczona ^^

      Usuń
  6. Wszystkie prace bardzo mi się podobają ^^ Oko oraz ostatni obrazek jednym słowem mnie zachwyciły *.*
    Pozdrawiam! wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Naprawdę? Mi oko aż tak bardzo się nie podobało heh nawet zastanawiałam sie, czy je w ogóle pokazać.

      Usuń
  7. Mi się najbardziej podoba oko! Masz talent i dąż do perfekcji :D . Ja jak na razie czekam na wyjazd, bo jak dotychczas to nudy :/

    U mnie nowy post, zapraszam!
    MÓJ BLOG - KLIIK
    NOWY FILM NA KANALE

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. : ) Miło mi słyszeć. No to życzę udanego wyjazdu!

      Usuń
  8. To co w kąt miało być rzucone - podoba mi się najbardziej. Razem z oczkiem. Fajnie Ci to wyszło, ja w akwarelach wolę się bawić robiąc postacie :D Taka mazanina, mimo, że wygląda ciekawie - nie przemawia do mnie jeśli chodzi o wykonanie.
    Prosze prac w kąt nie rzucać, bo szkoda ich :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Maźniesz trochę tam, trochę tu, poplamisz i jest obrazek hehe. Ja tam lubię takie bazgroły. Ale podziwiam ludzi, którzy potrafią tworzyć cuda akwarelami uporządkowaną metodą.

      Usuń
  9. Jakie cuda! Pięknie <3 Oko jest rewelacyjneee!!!

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com Odpowiadam na każdą obsrwację :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie wiem, co Wy widzicie w tym oku xD

      Usuń
  10. Super. Pierwszy obrazek najbardziej mi się podoba.
    Pozdrowionka
    Saphira

    OdpowiedzUsuń
  11. akwarele i inne farby to bardzo trudne rzeczy do opanowania :)
    podziwiam kazda osobe ktora zaczyna sie z tym bawic. naprawde super ci wyszlo :)
    http://claudia665.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  12. Trudna sprawa z tym, ale dajesz rade;)

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że mnie odwiedziłeś :)
Mam nadzieję, że pozostawisz swoją wizytówkę - z chęcią przeglądam wszystkie blogi, jeśli tylko pozwala mi na to czas.

Wszelkie obraźliwe, wulgarne komentarze i zawierające masowy spam będą usuwane.
"Dar mowy dany jest każdemu, nielicznym Duch Mądrości"


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...