niedziela, 14 sierpnia 2016

31 # Rysunek dla Niko Lory.


Witajcie po dłuższej przerwie :)

Skończyłam dzisiaj rysunek z serii wyróżnień, które ogłosiłam w poście specjalnym. Zaczęłam od wykonania dla użytkowniczki Niko Lory.

Co staram się zmienić?
Rysuję teraz dłużej niż zwykle, często wygląda to tak, że co kilka godzin przerywam, by ponowić później lub na drugi dzień.

I nie chodzi tu tylko o to, by odświeżyć spojrzenie na pracę. Mam w sobie bardzo mało samodyscypliny, jestem roztrzepana i nie potrafię skupić myśli na jednej rzeczy i uczciwie ją skończyć za jednym zamachem.

Rysowałam, gdy tylko zebrała mi się na to ochota. Jedną z rzeczy, którą chciałabym zmienić to właśnie mój stosunek do czynności, które wykonuję. Podziwiam ludzi, którzy potrafią usiąść i zrobić coś od razu, skupić się na tym i uzyskać dzięki temu dobry efekt. Mi to niestety nie wychodzi, dlatego też praca ciągnęła się od kilku dni.
Próbowałam też cieniować tym razem mocniej.
Mam nadzieję, że w jakiś sposób mi się to udało. :)

W ten sposób kończę dzisiejszy wpis. Mam nadzieję Niko, że Ci się praca spodobała. :)
Pozdrawiam.

41 komentarzy:

  1. Coraz piękniejsze tworzysz rysunki, cieniowanie idzie ci coraz lepiej i proporcje też trzymają się do kupy, super:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dobrze słyszeć, że robię postępy :3

      Usuń
  2. Też podziwiam takich ludzi, zwłaszcza takich, którzy nie marnują dnia.
    Jest ok, co raz lepiej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Zdecydowanie coraz lepiej cieniujesz :DBardzo podobna praca, tylko włosy bardzo się różnią ;) Bardzo mi się podobają twoje portrety, bo z każdą pracą widać poprawę umiejętności. Ja też nie umiem raz usiąść i zrobić, no... może czasami, ale to musi być wyjątkowe natchnienie xD
    Pozdrowionka
    Saphira
    zkredkami.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, te włosy mi nie wyszły. Mam duży problem z rysowaniem włosów w nieładzie.
      Ciesze się, że to widać, że ktoś to zauważa, bo jest to dla mnie znak, że rzeczywiście robię postępy :)
      U mnie z tym natchnieniem jest podobnie. :)

      Usuń
  4. Dziękuję ci za ten rysunek
    Na prawdę piękny 💓

    OdpowiedzUsuń
  5. Myslę, że z czasem będziesz mniej roztrzepana :) Ja mam tak, że kiedy rozpoczyna się szkoła, to mam więcej samodyscypliny, bo wiadomo: jest bardzo mało czasu na jakiekolwiek rzeczy.. i człowiek chce się ze wszystkim wyrobić. Nie znam się zbytnio na rysunkach itd., ale widzę, że cieniowanie idzie Ci coraz lepiej, masz wrodzony talent do tego, by tworzyć! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W czasie szkoły to u mnie też norma i mimo, że daje radę ze wszystkim się wyrobić, to jest to bardzo nieuporządkowane działanie. :) No ale będę zmierzała do zmiany tego.

      Usuń
  6. Super jest teraz z cieniami :D
    Jedyne co mi tu nie pasuje, to brak blasku w oku, przez co wydają się bardziej zamknięte. Blask by je otworzył, poza tym - super ;3

    A robienie jednego rysunku kilka dni to nic złego. Masz się tym cieszyć a nie traktować jak mus :) Ja tak raz zrobiłam, to rysowanie porzuciłam bo zaczynało mnie to dołować. Dopiero tak na prawdę pod koniec 2015r. wróciłam do przyjemnosci.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, przeoczyłam te błyski w oczach. :D Dopiero jak napisałaś, to spojrzałam, że ich tam nie ma.

      Usuń
  7. Niesamowite jest to jak się rozwijasz ^^ To naprawdę widać. Praca mi się podoba i chciałabym być na miejscu Niko Lory :D Warto doceniać Twoją ciężką i długą pracę. Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Widzę duuuuży progress z cieniowaniem, super jest, oby tak dalej ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. Cieniowanie udało Ci się bardzo! Oddaje rzeczywistość :*

    Zapraszam http://ispossiblee.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Warto wracać do projektu co jakiś czas, byle całość nie rozciągnęła się bardzo. ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się. Za długo też nie dobrze, bo człowiek zwyczajnie zapomina, co chciał stworzyć lub traci do tego chęci. Mam wiele takich właśnie prac, które zaczęłam bardzo dawno temu i nie wiem, czy je skończę. Ale to dlatego, że mam więcej nowych, innych pomysłów. :)

      Usuń
  11. Dawno do ciebie nie zaglądałam i muszę ci powiedzieć, że poczynasz wielkie postępy! Rysunki wyglądają coraz lepiej, aż się nadziwić nie mogę. Zdecydowanie wolę mocniejsze cieniowanie. :)
    Pozdrawiam. ♥
    amyrysuje.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi również podoba się, gdy są one bardziej kontrastowe. Zdecydowanie to lepiej już wygląda, choć mi to zawsze i tak będzie za mało xD

      Usuń
  12. Myślę, że na tym etapie przyda się małe ćwiczenie. Szkicownik i lecisz dłonie, twarze, oczy, sylwetki, ALE NIE ZE ZDJĘĆ ;) Najprościej (aby nie mieć wymówek) rysować siebie samego siedzącego przed lustrem, swoją lewą dłoń (gdy jesteśmy praworęczni), członka rodziny/współlokatora oglądającego film (aby model się nie nudził) i takie tam inne rzeczy. :) I każdą z kategorii oblecieć na początek sto razy. Mi takie szkice bardzo dużo dają, uczą anatomii, proporcji i perspektywy, bo jednak na przykładzie umieszczonej w tym poście pracy widać, że trudno narysować idealny portret ze słabej jakości zdjęcia. :( Jeżeli nie chcesz jednak skupiać się na szkicowaniu z natury a ćwiczyć bardziej 'fotorealne' umiejętności proponuję wykorzystywać fotografie lepszej jakości. :)
    Sama praca całkiem zgrabna. Cieniowanie całkiem miłe, ale rażą dość proporcje i rozkład nosa i oczu oraz 'anatomia' dłoni. W razie problemów z kończynami proponuję zajrzeć do atlasu. Bardzo pomocne jest ćwiczenie na rysowanie 'szkieletorków'. Poznajemy układ kości i ich ułożenie w danej pozycji oraz odpowiednie odległości i długości. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Myślę, że ten komentarz był bardzo potrzebny. Faktycznie na tym etapie zaczęłam już rysować w ten sposób, że nie ze zdjęć a postacie, które obserwuję w rzeczywistości. Staram się robić to też z wyobraźni. Anatomię też pomału już zaczynam ogarniać. :)
      Dziękuję za wskazówki, niewątpliwie z nich skorzystam, zresztą już to robię i nie zamierzam na tym kończyć.
      Powiem Ci, że zaczynając rysować na podstawie zdjęć, mogłam bardzo wiele się nauczyć bo np. rysowanie z pamięci idzie mi teraz o wiele prościej. Jest jednak bardzo wiele niedociągnięć, które wynikają właśnie, jak piszesz, z braku wiedzy teoretycznej o anatomii i układzie ciała, szczegółów związanych z ciałem typu gdzie są jaśniejsze, gdzie ciemniejsze miejsca, zgięcia na skórze itp. Ale jestem na dobrej drodze. :)

      Usuń
  13. Bardzo ładnie wyszedł Ci ten portret :) Pozdrawiam ♥
    wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  14. Zachwycająca praca! Przejrzałam też starsze i jestem pod wrażeniem Twojego progresu. Czekam na kolejne.
    Ja sama mam ogromny problem z samodyscypliną. Czasami staram się zmuszać do czegoś, bo wiem, że to wyjdzie mi na plus.

    muminek-enter.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, bez własnego wkładu niewiele można osiągnąć. :)

      Usuń
  15. Do rysowania trzeb amiec sporo cierpliwosci :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Bardzo ładnie rysujesz. Samodyscyplina i cierpliwość do siebie i swoich tworów to podstawa, której trzeba się nauczyć. I tego właśnie Ci życzę!
    Buziaki!
    smile-for-me-beautiful.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  17. Bardzo ładny rysunek. Ja niestety nie potrafię rysować realistycznie. Dużo lepiej za to wychodzi mi coś podobnego do mangi.

    Cień

    OdpowiedzUsuń
  18. Jaka zmiana! Ostatnio byłam w lipcu, a ty juz tak rysujesz...
    Tez nie umiem zrobic dobrego portretu za jednym zamachem. Nad ostatnim rysunkiem ślęczalam 3 tygodnie ;)
    Pozdrawiam!
    http://pasjenikki.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  19. Dalej czekam w kolejce hehe;p

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeszcze trochę i już Cię skończę. :)

      Usuń

Miło mi, że mnie odwiedziłeś :)
Mam nadzieję, że pozostawisz swoją wizytówkę - z chęcią przeglądam wszystkie blogi, jeśli tylko pozwala mi na to czas.

Wszelkie obraźliwe, wulgarne komentarze i zawierające masowy spam będą usuwane.
"Dar mowy dany jest każdemu, nielicznym Duch Mądrości"


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...