poniedziałek, 31 października 2016

| Przegląd rysownika - październik 2016 | Moja pierwsza mandala i postępy w szkicowaniu |

Hejka!:D

Mija nam już kolejny miesiąc! (Minus dwa do wakacji ;)) 
Czas na małe podsumowanie prac, które udało mi się stworzyć.
Nie było ich za wiele. Myślę jednak, że nadrabiają swoją jakością. Tym razem są ubogie w rośliny, ledwo zrobiłam dwa szkice, których później już nie chciałam kolorować. Gdybym miała rysować każdą roślinę, którą przerabiam, to brakłoby mi czasu. :D

 Pierwsza z nich to poziomka, druga to rdest wężownik. Roślinki rysuję sobie nieraz dodatkowo na zajęciach. Nie są wymagane. Oprócz nich obowiązkowe są szkice preparatów spod mikroskopu. Paradoksalnie wychodzą mi one najgorzej z całej grupy, a to głównie dlatego, że nie lubię pośpiechu, a tam nie ma czasu pieścić się z rysunkiem.

Sporo rysowałam też na wykładach, są to głównie prace długopisem.




Dwa rysunki: markerami i kredkami.


Ostatnio miałam wielką ochotę narysować jakąś mandalę. W ruch poszedł cyrkiel, którym nakreśliłam delikatny okrąg, długopisem zaczęłam wypełniać wnętrze. Niczego nie odmierzałam, dlatego w pewnych momentach brakuje symetrii. Ostatecznie wyszedł mi z tego taki kwiecisty wzór.
Zaczęłam nawet kolorować, ale pomyślałam, że najpierw pokażę jak wyglądał w pierwotnej wersji. :)





  Podczas rysowania nasunął mi się jeden wniosek - jest to bardzo odprężająca czynność. W rysunku należy zachować symetrię i harmonie, jakoś to tak wpływa na nas - że sami się "harmonizujemy". Podobnie zresztą jest podczas kolorowania. Niby robi się jedną i ta samą czynność, powtarza itd, ale wpływa to na nas dobroczynnie.

Natomiast jeśli chodzi o moje nowe postępy w szkicowaniu. Jak wiece rysując portrety realistyczne opieram się na zdjęciach. Aby zachować podobieństwo wszystko musiałam przeliczać, każdą proporcję, co nie zawsze mi wychodziło. Często korzystałam też z metody kratkowania. Ale to też trwało długo no i wcale nie gwarantowało, że moje umiejętności jakoś się polepszą.

Od jakiś dwóch tygodni zaczęłam to zmieniać. A mianowicie... Pomyślałam, że zacznę iść na całość, na tzw. "czuja" i jedyne co robić, zaznaczać sobie dwoma puntami gdzie zaczyna a gdzie kończy się twarz (zastępując linijkę ołówkiem). Mając te dwa punkty, obrysowywałam twarz (na początku tak mniej więcej), a później poprawiałam szczegóły konturów i całą resztę (oczy, nos, włosy, ramiona).
Mam nadzieję, że wiecie mniej więcej o co chodzi. ^^
Okazało się, że postacie wyszły mi bardzo podobno, choć niektóre elementy takie jak np. oczy, nos troszkę się różniły od siebie.

Poniżej trzy rysunki, które właśnie powstały w taki sposób. Niestety zanim pomyślałam, pousuwałam zdjęcia, na których się wzorowałam.






Ten sposób rysowania jest oczywiście wciąż do przećwiczenia. Najbardziej cieszę się z tego, że teraz zamiast godziny na sam szkic, tracę tylko 10 - 15 minut. ;) Całość prac zajmowała mi średnio 2h.
Wszystkie trzy prace były wykonane w formacie A5. Niestety ale widać, ze wciąż krzywo wychodzą oczy ^^ . Nie mogę coś się z nimi ogarnąć jeszcze.

A Wam jak idzie szkicowanie?
Długo zajmuje Wam stworzenie tego idealnego?

20 komentarzy:

  1. Ja obecnie nie mam czasu na szkicowanie od tak - dla siebie, dlatego robię to tylko na zajęciach artystycznych i zazwyczaj po prostu rysuję byle jak rozmieszczenie poszczególnych przedmiotów lub części ciała, a potem kiedy już mam wszystko zaznaczam dokładniej linie i od razu koloruję. Nie mam pojęcia, czy to dobra metoda, ale pan na zajęciach jakoś nie ma z tym problemu :D
    Jak dla mnie najlepiej z tych trzech wyszedł ci chyba drugi. W pierwszym jest trochę dziwny nos, a w trzecim lewe oko trochę za wysoko. Nie chcę cię hejtować, bo twoje prace są na prawdę świetne i sama bym tak nie dała rady narysować. Także nie usuwaj mojego komenatarza :D
    Pozdrawiam
    Kot
    Ps: Informowałam Cię o tym, że jesteś nominowana do LBA?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja się cieszę, że ktoś wyraża swoją opinię. To właśnie na błędach człowiek się najlepiej uczy. Dzięki temu wiem, że np. moje spojrzenie na pracę jest taka sama jak innych i mogę się poprawić. Czasem samemu ciężko jest dojrzeć błędy. :)
      Twój komentarz nie ma nic wspólnego z hejtem, a po prostu wyrażeniem swojej opinii. Nie ma w tym nic obraźliwego.

      Tak, powiadamiałaś mnie, ale nie wiem kiedy znajdę czas aby odpowiedzieć na pytania, ponieważ tych nominacji miałam już kilka i w dalszym ciągu nie mogę znaleźć na nie czasu. :)

      Ale możliwe, że przy Dniu Niepodległości to troszkę ogarnę.

      Pozdrawiam i dziekuję za komentarz.

      Usuń
  2. Robisz ogromne postępy jeżeli chodzi o portrety :D Poza tym to bardzo podoba mi się ta mandalka i rysunek markerami :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Śliczna mandala, szkoda tylko, że nie na czystej kartce i nie czarnym tuszem ;) Jak na pierwszy raz to na prawdę świetna (^.^) I ptaszek kredkami bardzo ładny.

    Z tych trzech portretów najbardziej podoba mi się ostatni, choć wszystkie są bardzo dobre. :) Jedynie nadgarstek możnaby nieco pogrubić (nie wiem jak było na zdjęciu, ale wygląda średnio zdrowo)

    Pozdrawiam gorąco, życzę dużo weny i do następnego postu,
    Poss :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, wenka oczywiście się przyda. ;)

      Usuń
  4. Cudo *-* Uwielbiam oglądać Twoje prace ♥ Portrety są naprawdę bardzo dobre, nie przejmuj się oczami w końcu nikt nie jest idealny bae. Czekam do następnego posta.

    Ściskam mocno i jak znajdziesz chwilę to zajrzyj do mnie ~Niezdara♥

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja wstępny szkic robie co najmniej 2 razy i nigdy nie używam kratek, a ni linijki. Wszystko na czuja i jakoś leci. Najbardziej podoba mi się 2 szkic. Mandala też spoczko ;D

    OdpowiedzUsuń
  6. A u mnie to wszystko na czuja chyba aż za bardzo ;P Chętnie obejrzałabym cały Twój zeszyt zapełniony roślinkami!

    OdpowiedzUsuń
  7. Twoje prace jak zawsze zachwycają *.* Szczególnie ostatnie to po prostu WOW *.*
    Pozdrawiam oraz dziękuję za odwiedziny ♥ wy-stardoll.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  8. Portrety są śliczne, fajnie, że ćwiczysz inny sposób szkicowania, ja mam podobny problem do ciebie, że muszę szkic odmierzać dokładnie, np. linijką i trwa to straaasznie długo, ale inaczej zawsze leżę z proporcjami:/ Twój nowy sposób też kiedyś ćwiczyłam, ale mi to tak ładnie nie wychodziło:/ Mandala też śliczna i koliberek:D

    OdpowiedzUsuń
  9. Robisz duże postępy, gratulacje! Wiem, że ostatnio nie komentuję, ale przysięgam, że wszystko czytam. :D Śliczne rysunki, ćwicz dalej. ^^

    OdpowiedzUsuń
  10. Gealach, nominuję cię do LBA! :D
    Więcej szczegółów tutaj:
    https://spokojnie-to-tylko-ja.blogspot.com/2016/11/lba-5.html
    xxxx
    Annabell di Angelo

    OdpowiedzUsuń
  11. Ciekawe rysunki, bardzo fajnie Ci wychodzą twarze i postacie, te rysunki cyrklem bardzo fajne.
    Pozdrawiam
    by Arek

    OdpowiedzUsuń
  12. Ale ten czas szybko leci ;_; Z tych prac długopisem trzecia najlepsza :D Ten ptaszek kredkami ♥ Jak na pierwszy raz mandala wyszła Ci naprawdę dobrze. Gratuluję postępów :) Prace jak zwykle świetne. Zawsze najbardziej podziwiam portrety wykonane ołówkiem. Jejku...Tylko 2 h? O.O Super! Ja ostatnio w ogóle nie rysuję :/ Chcę do tego wrócić, gdy znajdę dłuższą chwilkę wolnego czasu ^^ Pozdrawiam
    ludziesamotni.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  13. Szczególnie podoba mi się ostatni portret i długopisowe rysunki z wykładów :) Jak ja zazdroszczę talentu! Chciałabym umieć rysować, ale no nic, zostaje podziwiać czyjeś prace.
    I dzięki Tobie poznałam nowe słowo. Mandala. No proszę.
    KLIK

    OdpowiedzUsuń
  14. Piękne są te portrety! Mandala również, ostatnio robilismy mandale na technice, ale na szczęscie nauczycielka rozdała Nam już gotowe narysowane okręgi, więc jesli Ty uporałas się z tym sama cyrklem, to wielkie brawa dla Ciebie ;) Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  15. Też uwielbiam szkicować na wykładach :) Rysowanie faktycznie, bardzo odpręża, muszę znaleźć na nie więcej czasu w nadchodzącym 2017 roku ;) Ostatnie szkice - fantastyczne, trzymam kciuki za kolejne postępy :)

    I, przy okazji, szalonego 2017 roku! :D

    OdpowiedzUsuń
  16. Pięknie rysujesz! Masz talent!
    nietoperzowo.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Miło mi, że mnie odwiedziłeś :)
Mam nadzieję, że pozostawisz swoją wizytówkę - z chęcią przeglądam wszystkie blogi, jeśli tylko pozwala mi na to czas.

Wszelkie obraźliwe, wulgarne komentarze i zawierające masowy spam będą usuwane.
"Dar mowy dany jest każdemu, nielicznym Duch Mądrości"


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...